Dünya Yerel Yönetim ve Demokrasi Akademisi Vakfı (WALD), Birleşmiş Milletler Mülteciler Yüksek Komiserliği (UNHCR) ve yerel yönetimlerle iş birliğinde yürütülen sosyal koruma projesi çerçevesinde, çocuk koruma alanındaki sosyal uyum faaliyetlerini kesintisiz bir şekilde sürdürmekte ve bu kapsamda, çocukların psikolojik ve duygusal gelişimlerini desteklemeye yönelik programlarla, onların daha sağlam temeller üzerine inşa edilmiş bir geleceğe adım atmalarını sağlamak için uzun vadeli ve sürdürülebilir etkiler yaratmaya odaklanmaktadır.

WALD, Küçükçekmece ve Kağıthane Kent Uyum Birimleri aracılığıyla 7 ile 14 yaş aralığındaki çocuklar için "Çocuk Hakları, Farklılıklara Saygı ve Ayrımcılık" temalı atölye düzenledi. Gerçekleştirilen  atölye sayesinde, çocukların toplumsal bilinçlerinin geliştirilmesi ve hakları konusunda daha fazla farkındalık kazanmaları sağlandı.

Etkinlikte, çocukların birbirleriyle tanışmaları ve grup ortamına uyumları desteklendi. Dışlanan bir çocuğun fotoğrafı gösterilerek “ayrımcılık”, “dışlanma” ve “benzer/farklı” özelliklerimizi fark etme üzerine düşünmeleri teşvik edildi. Katılımcılara, “Arkadaş grubundan dışlanan bir çocuk nasıl hissederdi?”, “Farklı özellikleri dolayısıyla arkadaş gruplarından dışlanan çocuklar var mıdır?” ve “Arkadaş grubundan dışlanan bir çocuğun gruba dahil olabilmesi için neyin değişmesi gerekirdi?” soruları yöneltildi. Cevaplamak isteyen katılımcılara söz hakkı verilerek bu sorular üzerinde fikir alışverişi yapıldı. Çocuk katılımcılar, dışlanan çocuk fotoğrafına dair çıkarımlarda bulunarak, dışlanma ve ayrımcılık konusunu sosyal çevrelerinde, özellikle okulda, kendi deneyimleri üzerinden yorumladı. Ayrımcılık deneyimlerinin paylaşılması sonucunda sosyal çevrelerinde ayrımcılığa maruz kalan çocukların bu gibi durumlar ile karşılaştıklarında başvurabilecekleri kurum ve kuruluş bilgileri paylaşıldı.

Gerçekleştirilen çeşitli atölyeler aracılığı ile insanların birbirinden farklı özelliklere ve yeteneklere sahip olduğu, ortak olarak yapmaktan hoşlandığımız veya hoşlanmadığımız pek çok özelliğimiz olduğu, bu özelliklerin çocuklar arasında arkadaşlık ilişkilerinde bir engel yaratmayacağı, her bireyin özel ve tek olduğu vurgulandı.